Taller online «Voronoi a la recerca de l’illa del tresor»

Dimecres, abril 7,2021;  18:00
Voronoi a la recerca de l’illa del tresor
Aleix Mestre Fernàndez (MMACA)
Miércoles, 7 de abril de2021;  18:00 (taller en catalán)
Voronoi en busca de la isla del tesoro
Aleix Mestre Fernàndez (MMACA)
Resum: L’ensenyament de les mediatrius a les escoles s’acostuma a limitar a una explicació teòrica acompanyada del procediment que s’ha de seguir per dibuixar-les i, excepcionalment, s’ensenyen aplicacions pràctiques. L’objectiu d’aquest activitat, part d’ella gamificada, és que l’alumnat descobreixi la utilitat de les mediatrius, aprengui a interpretar un diagrama de Voronoi i analitzi els seus punts forts i limitacions.
Resumen: La enseñanza de las mediatrices en las escuelas se acostumbra a limitar a una explicación teórica acompañada del procedimiento que hay que seguir para dibujarlas y, excepcionalmente, se dan aplicaciones prácticas. El objetivo de esta actividad, parte de ella gamificada, es que el alumnado descubra la utilidad de las mediatrices, aprenda a interpretar un diagrama de Voronoi y analice sus puntos fuertes y limitaciones.
Ressenya: El meu nom és Aleix Mestre Fernàndez i després de superar el màster que m’habilitava per ser professor de matemàtiques a secundària i batxillerat vaig començar a treballar al Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA). Allà vaig començar a entendre i aprendre les matemàtiques des d’un punt de vista diferent al que estem acostumats a veure. Aquest any he començat a exercir com docent en un institut de Catalunya.
Reseña: Mi nombre es Aleix Mestre Fernàndez y después de superar el Máster que me habilitaba para ser profesor de matemáticas en secundaria y bachillerato empecé a trabajar en el Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA). Allí pude empezar a entender y aprender las matemáticas desde un punto de vista distinto al que estamos acostumbrados a ver. Este año he empezado a ejercer como docente en un instituto en Catalunya.